مجله ی اینترنتی بلاگپوستر

نحوه مطالعه درس عربی از نگاه رتبه‌های برتر کنکور | مجله خبری و تفریحی blogposter

 کتاب سیاه زیست

بانک تست طبقه بندی کانون

 

ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

نرم افزار برنامه ریزی10 هزارتومان

 نرم افزار برنامه ریزی

 

+توضیحات کلی:

این برنامه به شما برنامه ریزی در ۵ فاز رو میسر میکنه و در نهایت شما رو به یک برنامه ریز حرفه ای تبدیل میکنه…

و قابل استفاده برای همه دانش آموزان همه رشته ها اعم از تجربی،ریاضی و انسانی است.

اگه در تهیه اون تردید دارید مطمئن باشید که سخت در اشتباهید.

این نرم افزار حاصل تلاش ۵ ساله بنده در زمینه طراحی یک برنامه جامع برنامه ریزیست.وقتی روی کاغذ برنامه مینوشتم با محدودیت های زیادی من جمله جدول بندی،محدودیت فضا،غیر قابل تغییر بودن و … رو به رو میشدم و فکر ایجاد یک نرم افزار کامپیوتری به ذهنم رسید.

بعد از کنکور دانش آموزان زیادی از من درباره شیوه برنامه ریزی کنکور من سوال می کردند که نمیتونستم به صورت شفاف به اون ها جواب بدم چون مجبور بودم این نرم افزار رو به اون ها ارایه کنم و کار کردن با این نرم افزار به علت شخصی سازی هایی که تو اون کرده بودم برای افراد مبتدی ممکن نبود.

پس تصمیم گرفتم تغییراتی در اون ایجاد کنم تا این محدودیت ها به حداقل برسه و با گذاشتن یک راهنمای استفاده جامع امکان استفاده از این برنامه رو برای همه علاقمندان به پیشرفت و موفقیت فراهم کنم.


نحوه مطالعه درس عربی از نگاه رتبه‌های برتر کنکور

پیک سنجش

 

 

تنها درس داوطلبان گروه­های علوم گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و هنر که در سال چهارم تدریس نمی‌شود و در آزمون سراسری از آن، سؤال طرح می‌گردد، درس عربی است؛ از همین رو، عده‌ای از داوطلبان این گروه‌های آزمایشی، زمان لازم را برای مطالعه و آماده شدن برای این درس، اختصاص نمی‌دهند و در نتیجه در آزمون سراسری درصد خوبی را کسب نمی‌کنند.از سوی دیگر، این درس برای داوطلبان علوم انسانی اهمیتی دو چندان دارد؛ زیرا دانش‌آموزان علوم انسانی در آزمون سراسری، عربی عمومی و اختصاصی دارند و در واقع از این درس، دو مجموعه سؤال (یکی عمومی و یکی تخصصی) برای داوطلبان علوم انسانی طرح می‌شود.

آنچه می‌خوانید، تجربۀ داوطلبان دارای درصدهای خوب در درس مورد نظر بوده است و حکم قطعی نیست؛ به عبارت دیگر، شاید شما از شیوۀ دیگری بهره ببرید و موفق نیز بشوید، و اگر شما با درس مورد نظر مشکلی ندارید، نباید نحوۀ مطالعۀ خود را تغییر دهید یا شاید شیوۀ مطالعۀ یک رتبۀ برتر با توجه به مهارت و سطح آمادگی شما، نتواند پاسخگوی نیاز شما باشد. در این شماره، به نحوه مطالعۀ درس عربی از زبان چند رتبۀ برتر می‌پردازیم:

 

 

محمد امین روان‌بخش، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری ۹۵، عربی ۱۰۰ درصد:
متن درس‌های کتاب درسی را با دقت می‌خواندم؛ چون اسکلت‌بندی سؤال‌های آزمون سراسری از کتاب درسی است و لغات آخر کتاب را نیز با دقت می‌خواندم. در کل، چون سال دوم و سوم خوب کار کرده بودم، برای این درس وقت زیادی نمی‌گذاشتم و بیشتر تست می‌زدم.

سید شایان پور میر بابایی، رتبۀ ۱ گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری ۹۳، عربی ۷/۹۴ درصد:
به نظر من، عربی یک مجموعه قواعد دارد که خواندنی است و در ابتدا باید به این قواعد مسلط شد و سپس تست کار کرد. این قواعد حتی در مبحث ترجمه هم مهم است. من برای عربی از سال دوم به طور جدی شروع به مطالعه کردم، اما تسلطم را در سال سوم به دست آوردم و سال چهارم بیشتر تست می‌زدم.

زهره بابایی، رتبۀ ۱۳ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری ۹۴، عربی اختصاصی۱۰۰ درصد:
از سال دوم به صورت جدی عربی را برای آزمون سراسری خواندم. ابتدا قواعد را (همراه با پیش‌خوانی) به صورت کامل در کلاس یاد می‌گرفتم و سپس تمرین‌های کتاب را به طور کامل حل و تمام متن دروس و گزاره‌های داخل تمرین‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کردم و این روند را تا پایان سال آزمون سراسری ادامه دادم و بعد از کتاب، برنامه‌ حجیمی برای تست زدن طراحی کردم؛ به طوری که اکثر کتاب‌های تست موجود در بازار را چند بار حل کرده بودم؛ البته کتاب درسی همیشه برای من اولویت داشت و عربی سه سال دبیرستان من آن قدر نوشته شده و سیاه است که قابل خواندن مجدد نیست، و حتی تمام جمله‌های جزوۀ دبیرم را تجزیه و تحلیل کردم و مجبور شدم که دوباره جزوه‌ جدیدی را تهیه کنم.

حتما ببینید :  تسهیلات یارانه ای 360 میلیارد ریالی به طرحهای دام و طیور استان گلستان

مجتبی جعفری مسلم، رتبه ۱۳۸ گروه آزمایشی علوم انسانیآزمون سراسری ۹۳، عربی عمومی ۸۰ درصد و عربی اختصاصی ۷/۸۱ درصد :
ابتدا قواعددرس را از روی جزوه یا کتاب‌های کمک درسی مطالعه و سپس همان قواعد را در دفترجداگانه خلاصه نویسی و در نهایت تست زنی را شروع می‌کردم.
تست‌ها را در طول هفته تقسیممی‌کردم؛ به طوری که هر روز یک یا نیم ساعت از مطالعه خود را به تست‌زنی عربی اختصاصمی‌دادم، یعنی همۀ تست‌ها را در یک روز تمام نمی‌کردم؛ زیرا این عمل، همباعث خستگی ذهن و زده شدن از درس عربی و هم باعث یادگیری ناقص آن درس می‌شود. اینشیوه که من هر روز در برنامه‌ مطالعاتی‌ام تست زنی عربی داشته باشم، باعث می‌شد که منهر روز قواعد را مرور کنم و با آرامش تمام، ریز به ریز نکات را تحلیل کنم و ۹۹ درصدنکات همان درس را یاد بگیرم و سپس تمام نکات مهمی را که در پاسخنامۀ تشریحی تست‌هاوجود دارد، در دفترچه‌ای جداگانه یادداشت می‌کردم و این دفترچه را همیشه همراه خود داشتم و در اوقاتی که داخل ماشین بودم یا در وقت‌های تلف شده، آن نکات را مرور می‌کردم.
بعد از آنکه همه‌ تست‌ها را زدم و بر قواعد مسلط شدم، این قواعد و نکته‌هایآن را روی قرآن کریم تمرین کردم؛ برای مثال، در مبحث اعلال، فعل‌های معتل را از رویقرآن پیدا نموده و نوع فعل معتل و نوع اعلالی را که در آن صورت گرفته است مشخص کردم. این تمرین و تکرار باعث شد که بیشتر و بیشتر بر مباحث درس عربی مسلط شوم.

علی ولایی، رتبۀ ۱ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری۹۳، عربی عمومی ۴/۸۹ درصد و عربی اختصاصی ۱۰۰ درصد :
در عربی پایه‌ام ضعیف نبود و به خاطر علاقه‌ام به این درس ، مطالعۀ آن برایم سخت نبود؛ هر چند که در درک مطلب کمی مشکل داشتم؛ چون معتقدم که سؤال‌های این بخش کمی سلیقه‌ای است. در کل، تمام دروس، بخصوص درس‌های تفهیمی مثل عربی یا ریاضی، را روز خوانی می‌کردم؛ یعنی همان روز که معلم درس می‌داد، زمانی را در خانه برای مطالعه آن دروس اختصاص می‌دادم.

تارا فرسادفر، رتبۀ ۱ گروه هنر آزمون سراسری ۹۳، عربی ۱۰۰ درصد :
به نظر من، درس عربی با تمرین زیاد جواب می‌دهد. برای فراگیری این درس، ابتدا قواعد را می­خواندم و بعد با تست زدن نکته‌ها را در ذهنم تثبیت می‌کردم؛ حتی ترجمه را هم با تست زدن در ذهنم تثبیت می­کردم؛ البته در درک مطلب تا فروردین مشکل داشتم، اما بعد از تعطیلات نوروزی، وقت زیادی روی درک مطلب گذاشتم و در این بخش هم مسلط شدم.

نگین یغمایی، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری ۹۳، عربی ۸۵ درصد:
بعد از امتحانات نهایی نیز سؤال‌های عربی همه آزمون‌های سراسری سال‌های اخیر را حل کردم و هر روز یک آزمون سراسری عربی می‌دادم و یک درک مطلب کار می‌کردم. در طی سال هم با آزمون‌های آزمایشی که در آنها شرکت می‌کردم، جلو می‌رفتم.

حتما ببینید :  دانلود آهنگ جدید مسعود صادقلو به نام دستای مریض

امید شمس‌اللهی، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری ۹۳، عربی عمومی ۱۰۰ درصد و عربی اختصاصی ۷/۸۶ درصد:
سال چهارم هم دبیرمان تمام تست­های آزمون‌های سراسری و آزاد ۱۰ سال اخیر را سر کلاس می‌آوردند و هر جلسه دو مجموعه کامل تست می‌زدیم و ایشان هر تستی را که می‌دیدند مشکل است، توضیح می‌دادند و قواعد عربی مرتبط با آن سؤال را دوره می‌کردند.

الهام حبیب‌زاده، رتبۀ ۴ گروه آزمایشی علوم انسانی آزمون سراسری۹۳، عربی عمومی۷/۹۰ درصد و عربی اختصاصی۹۵ درصد:
تابستان منتهی به سال چهارم، عربی را شروع کردم. ابتدا هر مبحث را می‌خواندم و سپس برای آن، تست می‌زدم. از مهرماه به بعد، مطالعه عربی‌ام محدود به گوش دادن در سر کلاس شد و هر دو روز یک بار هم تست می‌زدم. از بهمن ماه، آزمون‌های سراسری عربی چهار گروه آزمایشی دیگر را زدم (فقط تست‌های عربی گروه آزمایشی خودم را در این زمان نزدم)؛ یعنی هر روز در مدت ۳۰ دقیقه، دو مجموعه از تست‌های عربی را تا آزمون سراسری پاسخ می‌دادم و تا اسفند ماه همه تست‌ها را زده بودم.

علی عجم، رتبۀ ۲ گروه آزمایشی علوم تجربی آزمون سراسری ۹۲، عربی ۷/۹۴ درصد :
مشخص است که اگر سال دوم و سوم را خیلی خوب خوانده باشی، سال چهارم مشکلی نخواهی داشت. من چون به عربی نسبتاً مسلط بودم، اوایل سال چهارم نگاهی گذرا به نکات قواعد عربی کردم و بعد از آن فقط تست می‌زدم. شاید بتوانم بگویم که از آبان ماه به بعد لای کتاب عربی را باز نکردم، اما زیاد تست می‌زدم.

روژان ربانی، رتبۀ ۷ گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی آزمون سراسری ۹۲، عربی ۹۶ درصد:
متن کتاب‌ها را به طور کامل تجزیه و ترکیب می‌کردم. سال چهارم در ابتدا خیلی روی لغت کار نمی‌کردم، اما دو سه ماه آخر، روی لغت وقت گذاشتم. برای تست هم فقط تست‌های آزمون سراسری را کار کردم و سراغ کتاب‌های کمک آموزشی و تست‌های متفرقه نرفتم. به داوطلبان هم پیشنهاد می‌کنم که اگر در قواعد عربی ضعیف هستند، کل گزینه­های سؤال­های آزمون سراسری سال‌های گذشته را تجزیه و ترکیب کنند.

تذکر مهم : هرگونه استفاده مادی از مطالب سایت کنکور ، شرعاً حرام بوده و سایت کنکور هیچگونه رضایتی در این مورد ندارد. تنها راه استفاده از مطالب سایت کنکور نشر به صورت رایگان،بدون تغییر در محتوای فایل و با ذکر منبع لینکدار می باشد

گزارش تخلف : اگر مطلبی در سایت کنکور مشاهده کردید که متعلق به شماست و از انتشار عمومی آن رضایت ندارید کافیست با ایمیل info موسسه یا سایت خود با ایمیل konkur.in@gmail.com در ارتباط باشید و با ذکر لینک پست و ارائه مدارک مورد نظر ما ، جهت حذف سریعتر مطلب اقدام کنید .

 

دانلود روزانه

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب رجوع کنید.


لینک منبع و پست :کلیک کنید
http://dl-roozane.rozblog.com/post/113/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%B3-%D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D9%87%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%DA%A9%D9%86%DA%A9%D9%88%D8%B1.html

بانک تست طبقه بندی کانون

نرم افزار برنامه ریزی

به این مطلب امتیاز دهید.
5 / 0
[ 0 رای ]
بازدید : 15 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.



 بانک تست 5000 سوالی طبقه بندی شده کانون

 

در بانک تستی که در اختیار شما قرار گرفته بیش از ۵۰۰۰ تست وجود دارد که بصورت درس به درس طبقه بندی شده تا به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.   

با خرید این مجموعه شما در واقع ۲۵ مرحله آزمون های حضوری سال 94-95 کانون را بصورت طبقه بندی شده خریداری کرده اید . 


 بانک تست 5000 سوالی طبقه بندی شده کانون